Skor
Vet inte riktigt var jag ska posta denna frågan, men. Min mamma gav mig ett par skor, de var tydligen väldigt dyra. Jag har aldrig någonsin haft bättre skor… Sulorna var så sköna. Jag tror det är foam.. Eller vad kallar man det… Alltså dynorna är jättetjocka och mjuka. Efter att gå i dessa skorna har det blivit roligare att gå ut eftersom mina fötter annars lätt får ont.

Jag undrar då om folk vet annars var man får tag på fler såna skor fast billigare? Eller kanske kan man köpa inlägg?
#0:
Billigare är ju svårt att veta när du inte sagt varken modell eller pris, men kika på xxl.se som ett av alla exempel.
Alternativt kanske prisjakt.nu kan hjälpa till.
Ser ut som nån slags walkingsko från en sportbutik. De har rea ibland på olika modeller och många av dem är ju gjorda för att gå i längre sträckor. Jag brukar mest bara slinka in på sportbutiker typ intersport när jag är i närheten och kollar in ev. reor och provar om det är nått par som passar. +Jag har inte så långt till stockholm där jag jobbar och där finns en butik som heter IGOR sport det är en butik som köper upp utgående modeller och liknande inom sportkläder och sportskor som de sedan kan sälja till mycket bra pris. Sist hittade jag ett par fina vandringskängor i ungefär samma modell som Walkingskor för halva priset och de hade kostat 1600kr även de en dröm att gå i. Jag handlar alla mina skor i sportbutiker de skorna är menade att gå i, damskor i skoaffärer är ett skämt, de är ofta så dåligt uppbyggda att de nog mera är till för att bara tittas på inte gå nån längre sträcka i
#1: De heter Sketcher och jag tror de ska ha kostat kanske ca 1500kr. Att det är märkesskor eller ej spelar inte så stor roll utan det är just den där sköna sulan som jag är ute efter och att de är skor som är bra att gå i :) I själva skorna står det "Air cooled memory foam". Vet du vad man ska söka efter då?
2: Aha! Har bara köpt skor tidigare från vanliga skoaffärer och precis som du säger, de är nog mer gjorda för att titta på haha. Ofta jätteplatta sulor och man får skavsår bara genom att ha dem i 5 minuter. Problemet med sportsbutiker är väl priset, men kanske om man går dit oftare (och inte undviker dem helt som jag gjort) så kanske man faktiskt kan se när de har ordentliga skor på rea :) Tror du det är orimligt att förvänta sig ordentliga skor under 800kr? Jag tänker 5-600kr på rea?
Ja ofta kan man hitta bra walkingskor på nedsatt pris till runt 500kr bara ha koll när du passerar nån sportbutik eller ha koll efter annonser från sportbutiker som ska läggas ner eller byta lokal då har de ofta utförsäljning. Ofta håller skorna längre än de man köper i vanliga butiker ex. har jag köpt ICEbugs i sportbutiker för halva priset (ordinarie pris runt 2000) de paren jag har och använder är mer än 5år gamla och forfarande fina och varma, vinterskor från vanlig skoaffär tyckte jag behövde bytas ut efter 1-2 vintrar så slår man ut kostnaden per år kan ett par lite dyrare skor i en sportbutik i längden bli billigare än att handla i vanlig skoaffär.