Carping?
Är Carping, Car Camping, ett ord? Annars så är det ett ord nu. :)
I början av veckan skulle jag göra ett jobbresa, så jag passade på att åka dagen innan för att åka och klättra via ferrata vid Skuleberget. Bäddade i bilen och hittade en mysig sjö att parkera vid.
Det som är så smart med elbil, och kanske Tesla i synnerhet, är att man kan ha klimatanläggningen på utan att släppa ut avgaser.
Väldigt rogivande att ligga under sitt täcke och titta upp genom glastaket på myggen som surrade utanför och träden som sakta vaggade.
Det blev också årets första bad. Det var kaaaallt. Längs norrsluttningarna och dikena låg fortfarande snö kvar.
Det var runt 10 - 12 grader varm under natten. Inne i bilen höll jag 20 grader. Det använde ca 6 % av batteriet.
Mvh // Johan
Såg trevligt ut även om jag föredrar tält.
Så härligt och smart att använda det man har.
Extra plus är ju glastaket. Vilken lyx.
/Maria
#1: Tält har sina fördelar. Inte minst att man blir mer fri var man kan övernatta.
Men jag har ändå svårt att se hur tält är bekvämare än att ligga på en plan yta, men riktig madrass och ha en ordentlig kudde.
Mvh // Johan
#3: Du får ju inte parkera överallt med en bil utan är begränsad till ställplatser och campingar, sen har det hänt massor dom senaste 10 åren med bekväma uppblåsbara liggunderlag och kuddar, lättvikstält och hammockar.