Friluftsliv iFokus

Friluftsliv

Etikettcykla
Läst 74 ggr
[anarki]
2025-03-08 13:28
0

Cykeln i våra hjärtan -3 🚲

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En ny tråd om cyklar och utflykter/tips eller bara en tur på cykeln.

Fornöga
2025-11-10 08:12
1

Cykeltråden (liksom hela Friluftsliv iFokus) har hamnat i malpåse, men cykelvänner, inte minst cykelnostalgiker, är välkomna till en fortsättning här.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Fornöga
2026-06-20 10:22
1

Markus, på cykeltur från Karlstad till Kina, är en bra bit på väg.

Markus Strömberg, 35, lämnade i mars Karlstad för att resa till Kina – på cykel. När SVT pratar med honom har han nästan trampat genom hela Turkiet. – Det är helt egoistiskt, för äventyret och för att se vad jag klarar, säger Markus Strömberg.
Herrgrå
2026-07-23 07:23
1

Alex ska trampa jorden runt.

Ut på tur aldrig sur!

För två år sedan träffade vi Alex Hofvander hemma i Västerås i förberedelserna. Nu har han lämnat allt bakom sig för att cykla hela vägen ner genom Europa till Sydafrika, och sen vidare runt planeten. – Jag sliter som en hund när det kommer till backarna. För att de där watten hjälper inte så mycket när man ska cykla uppför. Jag har redan tappat tio kilo sen jag försvann hemifrån, säger Alex Hofvander, från en camping i Montenegro.
  • Redigerat 2026-07-23 07:24 av Herrgrå
Fornöga
2026-07-31 20:54
2

"Hela Sverige cyklar", pågående kampanj.

Tanken är enkel men kraftfull: Cyklister från hela landet rullar mot samma mål – samtidigt. De startar från olika håll, följer tydliga rutter och ser fler ansluta längs vägen. Alla rullar de mot Stockholm och en 24-timmarsmanifestation
  • Redigerat 2026-07-31 20:55 av Fornöga
Fornöga
2026-08-19 10:14
2

Vad gör man om man blir sugen på birre och carbonara? Man cyklar till Italien förstås! Åtminstone är det något fyra hälsingeherrar just nu gör.

https://www.sverigesradio.se/artikel/kompisarna-cyklar-till-italien-for-ol-och-carbonara