Mordoffer påträffat i vindskydd
En person påträffades död utomhus i Lessebo i helgen som gick, och tre personer har gripits i samband med det. Offret låg i i ett vindskydd i friluftsområdet Ekebacken. Platsen är populär för grillande bland Lesseboborna, och händelsen har skapat lokal oro.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2024-05-09 22:35 av Fornöga
#0: Mycket obehagligt om han mördades på plats, men det känns som att dom bara har dumpat kroppen där.
#1 Ja, det klarnar nog inom de närmaste dagarna. Det ligger ju nära tillhands att förmoda att det var en uppgörelse av något slag.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
#4 Uppdatering.
Den här bilden som jag fotograferat tidigare är vad jag kan se tagen där kvarlevorna återfanns.
Kvarlevor efter en försvunnen man har påträffats i ett friluftsområde där jag ofta rört mig under årens lopp. En person är redan dömd för mord, trots att offret varit försvunnet fram till nu.
(Fallet har inget samband med det i rubriken och i inledningen av tråden.]
#5: Lite ruggigt att ha varit så nära. Tänk om det hade varit du som hittat honom.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#6 För ett par år sedan hade det inte varit någon omöjlighet, även om jag mest höll mig på gångvägarna i området. Men sedan pandemin har det inte blivit av att jag letat mig till det området igen.
Läskigt att hitta en kropp vid ett vindskydd.