Friluftsliv iFokus

Friluftsliv

Etiketterfriluftslivetvandratipsallemansrättenstf
Läst 41 ggr
Lona
1

Klarar du Bruna kortet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från början ett aprilskämt men nu kan du ta det Bruna kortet - bajsa på rätt sätt i naturen!💩

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Så här bajsar du med hänsyn Vår svenska allemansrätt är fantastisk! Den möjliggör naturupplevelser för alla och bygger på att visa hänsyn mot markägare, djur, natur och andra människor. STF jobbar för att sprida kunskap om hur du vistas i naturen på ett hållbart sätt och vill nu göra dig till en expert på att bajsa i naturen! Läs igenom våra tips och få koll på hur du bör uträtta dina behov i naturen och gör sedan testet för att få det Bruna Kortet. Lycka till!  Aprilskämt som blev verklighet STF lanserade Bruna Kortet som ett aprilskämt och fick ett överväldigande gensvar. Återkopplingen var rungande överens, att det var både behövligt och efterlängtat. Så nu har vi gjort verklighet av skämtet och skapat en diplomskola för alla som vill lära sig att bajsa på ett sätt som är snällt mot både naturen och andra som vistas där.  Mer inspiration
[anarki]
0

#0: Kortet och problemen med att vissa gör sina behov för nära lederna har tidigare diskuterats i denna tråd.
https://friluftsliv.ifokus.se/discussion/1500401/uppmaningen-ta-med-ditt-bajs-fran-fjallet

Sidan för oss som älskar campinglivet. Även för er som inte riktigt taget steget än men som gärna vill veta mer. Har du ett tips på vilken campingplats man bara måste besöka? Något roligt semesterminneminne att dela med dig av? Tips på god och bra campingmat? Eller du vill bara kika runt och själv få tips? Oavsett vad så välkommen in!
Lona
0

Oj, sorry! Lås/ta bort tråden om du vill.🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[anarki]
0

#2: Inte min sajt, det är ingen som sköt om den här och jag tror inte någon är intresserad.