Min resa i Skärgården
Verkar ha varit en fin dag utan trängsel. 👍
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
#16: De flesta var kanske vid slottet och tittade på överflygningen?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/se-upp-54-flygplan-over-slottet-vid-lunchtid
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#16: Ja jag blev lite förvånad att det var så lite folk ombord.
Ut på tur aldrig sur!
#17: Tre JAS flög över Grinda kring lunch.
Ut på tur aldrig sur!
#20: Himlen öppnade sig vid 17-tiden det läckte in lite vatten i tältet men inga mängder, han hade en tarp på tältet som avlastade det värsta.
Ut på tur aldrig sur!
#21: Han rapporterar om en kall natt men vill inte ta 3-säsong säcken utan kommer att ta med en enklare filt nästa tur.
Ut på tur aldrig sur!
#23 ff
"Solen som skimrar ur diset
Kring Nåttarö, Ålö och Utö
Målar i blått och violett
Hela din kust Södertörn,"
som Evert Taube uttryckte det i "Vals på Mysingen" som han spelade in för första gången för nittio år sedan.
Tack för ännu en intressant guidning med fina bilder!👍
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
- Redigerat 2026-07-11 13:35 av Fornöga
#35: Blev det något dopp innan du åkte hem igen?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#36: Tack, blev kortare än planerat jag tänkte ta två dagar på ön men vädret ville annat, och jag tog för tunn sovsäck. Får bli min tresäsongs säck istället nästa tur.
Ut på tur aldrig sur!