Friluftsliv iFokus

Friluftsliv

Etikett: nyhet
Läst 1907 ggr
madilicious
1

Campingkortet blir internationellt

Är du trött på att inte campingkortet gäller i Europa? Nu blir det ändring på det med Camping Key Europe. Det nya internationella campingkortet.Nästa år kommer det nya campingkortet

Camping Key Europe som är giltigt i hela Europa. Det kommer även vara laddat med ännu fler rabatter och förmåner än vad det är idag.

Rabatterna och förmånerna kommer delas upp på 3 nivåer. Det blir en internationell,en nationell och en lokal nivå. Så kortet blir mer anpassat efter dig och dina behov.

Ni som har ert campingkort via Caravan Clubs medlemskort behöver inte oroa er, det kommer också bli internationellt.

Man räknar med att cirka en miljon kort kommer vara i omlopp det första åren men att siffran kommer fördubblas inom ett par år.

Det nya kortet kommer att kosta samma som det skandinaviska kortet gjort i år.

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

RuiXue
1

Campingkortet i det stora hela är en nagel i ögat för många, både Svenskar och turister. Speciellt med tanke på hur dyrt det där lilla klistermärket är varje år och att man som regel redan har det man kan få rabatt på, eller inte kan utnyttja rabatternaFoten i munnen Kanske blir det mindre irriterande när det gäller i hela Europa, speciellt för de som kommer från utlandet eller de som reser i utlandet.

Jennie

madilicious
0

Jag tycker inte klistermärket är jspeciellt dyrt egentligen men det beror ju på om man använder rabatterna och kortet tillräckligt också
Jag har utnyttjat rabatterna några gånger och dessutom om man har det via Caravan så får man lite gratishelger här och där och rabatter hos många återförsäljare.

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

RuiXue
0

Tror det enda vi uttnyttjat kortet till förutom dyra övernattningar på campingplatser är väl rabatten de hade på Skara Sommarland för många årsedan. Och då är mina föräldrar och jag (när jag åkte med) rundresande campare så i platsväg hade vi kunnat utnyttja många rabatter. Numera är jag för gammal för att åka medTungan ute

Jennie