Nåttarö
#7: Förståeligt. Det ser gott ut. 😋
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Var till en vattenpost vid vandrarhemmet och hämtade vatten, kiosken var tyvärr inte öppen den öppnade den 28 juni.
Kan man gå vilse på en smal udde svaret är ja jag lyckades ta mig ut på andra sidan havssiden inte viken men samtidigt hittade jag en skalle av något slag.
En bild på ny eldstad som hör till den nya vandringsleden.
- Redigerat 2024-06-28 16:55 av [anarki]
#9: Var det någon annan som hade gått vilse kanske? 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Väl framme vid stugorna tittar jag åt alla håll skulle jag få se dom, ingen tur när jag passerar fotbollsplanen och närmar mig kontoret för uthyrningen av stugorna men vad var det på vägen rakt framför mig jo två dovhjortar.
När jag var 20 meter ifrån dom upptäckte dom mig, men siället för att fly lunkade dom in i det höga gräset och betade vidare samtidigt dom tittade på mig
Jag lyckades se tre till längr bort men dom ville inte stanna för en bild,
#13: Jag ville undvika gå över berget och följde en skogsstig plötslig tog den slut och jag chansade och hamnade vid den, men hittade rätt ganska snabbt.
Vackert! Och visst kommer man att tänka på Taubes Vals på Mysingen: "Solen, som skimrar ur diset kring Nå(t)tarö, Ålö och Utö, målar i blått och i violett
hela din kust, Södertörn."
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
#17: Tack.
#27 Lite Saltkråkankänsla. Brukar kolla på karta när jag ser bilder från Stockholms skärgård om det är i närheten av färjeleden till Åland, och om jag rest förbi. Inte i detta fallet 🙂
#28: Nya "Saltkråkan" spelas in på Utö-Ålö i sommar läste jag någonstans.
Idag stängde krogen och affären, krogen lär ha julbord senare.